Açıları yeniden isimlendirelim

 

Daha önce aklıma takılan 180 dereceden büyük açıların isimlendirilmes i hakkında   bir yazı yazmıştım.

Bunun yanında tümler - bütünler kavramlarını da düşünme fırsatım oldu .

Tüm açıların mantığa daha yakın isimlendirilmesi gerektiğine inanıyorum . Önerilerim şunlar :

Tümler açılar >> Dikleyen Açı

Birbirini 90 dereceye tamamlayan açı , diğerini dikliyor -- dik hale getiriyor .

Tümler size neyi çağrıştırıyor ? Kümelerden hatırlıyorum , A kümesi kendisi , A' A kümesinin tümleyeni yani dışarısı . Bunun dışında ne anlama gelir bilmiyorum.

Bütünler açı >> Doğrulayan Açı

Birbirini 180 dereceye tamamlayan açılar , 180 dereceye doğru açı dediğimize göre , "birbirini doğrulayan " daha mantıklı .

Bütünlemek .. bütün bir açı 360 derece , 180 derece değil ki , biz neden 180 dereceye tamamlayan açılara bütünler açı diyoruz.

180 dereceden büyük açılara >> Tamlayan açı

360 dereceye tam açı dediğimize göre , bir açıyı 360 dereceye tamamlayan açı   .

Tümler ve bütünler açılar direk ingilizceden çevrilmiş ,hiçbir mantığı yok . Hatta ingilizcesinin bile bir mantığı yok .

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tam sayılarda bölme

Sayma sayıları