Doğruya göre yansıma

 

Doğrunun bir tarafındaki her bir noktanın , doğruya olan uzaklığı aynı kalmak üzere karşı tarafında bir görüntü meydana getirilmesine doğruya göre yansıma olayı denir.

Noktanın doğruya olan uzaklığı diktir!  en önemli şey budur , doğruya dik uzaklık almanız gerekmektedir. Neden ? 

Doğru ayna görevi görür .

 

Mavi çizgileri yatay kırmızı eksene göre yansıtacağım ..


Her bir noktanın kırmızı eksene olan uzaklıklarını belirleyip karşı tarafta aynı uzaklıkta noktaların tam zıttı yönde noktalar belirliyorum .

Her bir ana noktaların karşısına noktalarımı işaretledim . Dikkat etmeniz gereken , noktaların nerelere konulacağını iyi bilmeniz gerekiyor . Doğruya olan uzaklıklar eşit olmalı ..

Dikey doğruya göre yansıma yapalım ..

Doğrular Yatay yada dikey olduğunda yansıma yapmada pek zorlanılmıyor . Ancak doğru , yan yatay olursa problem başlıyor . Resimde gördüğünüz şekli d doğrusuna göre yansıtalım ..

d doğrusu , köşeden köşeye giden yani ( y= - x  doğrusu )

Noktaları belirledim ..tam zıt yönlü noktaları işaretledim ..

İşaretlemeyi yaparken karenin özelliğinden faydalandım .. Karede köşegenler birbirini 90 derecede keser , yani ..

Dikkat etmeniz gereken noktaların birbirine tam zıt olması yani aralarında 180 derecelik bir açı bulunması ..


 Bu yansıma kısmen daha basitti , çünkü noktalar 45 derecelik açıyla verilmiş..Tam köşelerde ..Köşelerde verilmeseydi ..?

Başka bi yansıma yapalım ..Şekildeki A noktasını yansıtalım .


B noktasını yansıtalım :

B noktasının doğrultusunu çiziyorum ..

Bu doğrultuya yine aynı mantıkla , 2 birim yukarı 1 birim yana olacak şekilde dik çiziyorum .

B noktasından 2 birim yukarı 1 birim sola doğru gittim ..bu şekilde doğrultu oluştu.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tam sayılarda bölme

Sayma sayıları