Yuvarlamada verilen kural üzerine

 Scientix sunumlarını inceliyorum ( http://scientix.meb.gov.tr/Konferans/konferans.html  adresinden branşlara tıklayarak sunumları bilgisayarınıza indirebilirsiniz )

Bir meslektaşım güzel çalışmalar yapmış , en sonunda sunumunda şu cümleye rastgeldim .

"Öğrencilerin “yuvarlanacak basamaktaki sayının sağındaki rakam 5 veya 5’ten büyükse yuvarlama yapılacak basamaktaki rakam 1 artırılır, sağındaki diğer rakamlar silinir. Bu rakam 5’ten küçükse yuvarlama yapılacak rakam değişmez, sağındaki rakamlar atılır kuralını ...."

Bu kural benim de öğrendiğim , tüm test ve meb kitaplarındaki anlatım şekli ve kuralı.

Bu kuralın terk edilmesi gerektiğine inanıyorum . 

Bunun yerine Doğal sayılarda yuvarlama anlatımına bakınız.

Bazen öyle şeyler denk geliyor ki , inanamıyorum .

Şu görüntü siteme hangi kelimeler aranarak girildiğini gösteren panelimden.

4900 hangi yüzlüğe yuvarlanır ? 

Eğer sistem bazlı değil de , mantıksal olarak yaklaşılmış olsa böyle bir sonuç çıkacağını sanmıyorum.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tam sayılarda bölme

Sayma sayıları